tisdag 9 mars 2010

Ett pussel

Jag stannar upp och fascineras över vad vi presterat hittills.

Vygotskijs teorier återspeglas tydligt i vårt arbete, den kreativa processen. Vi tar delar och bygger dem till en helhet. Utifrån den nya helheten bygger vi en ny struktur, en ny process. I Vygotskij i praktiken (L.Strandberg) diskuterar man den kreativa utvecklingen. Jag ser att vår process är en utveckling som ger utrymme för alla, jag får inte heller vara rädd för att ta plats i rummet om vi skall nå ett steg till.

Idag var en jobbig dag med mycket upprepningar och uppspelningar. Fast jag tror att "learning by doing" är min melodi. Genom att se den aktiva rörelsen kunde jag också se och reflektera över vilka delar som skulle tas bort eller läggas till. Samtal är bra men det är inte i dom vi gör förändringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar